Dagordning/beslutsunderlag 12-14 juni Dagordning för möte 1-2 juni 2009

FÖRSLAG TILL DAGORDNING FÖR MÖTE MED SEKTIONENS STYRELSE 12–14 JUNI 2009

Tid: Fredag 12 juni - Söndag 14 juni
Plats: Sekretariatet (fredag dag), Graninge stiftsgård, Graningevägen 30, 132 36 Saltsjö-Boo, Tfn: 08 747 7170 (fredag kväll - söndag)
Ordförande: Anna Nilsdotter
Vice mötesordförande: Ida Burlin

HUVUDTEMAN:
- Styrelsens roll och uppgifter

UTBILDNINGSDAG FREDAG 12 JUNI

11.00–15.00 Utbildning på sekretariatet
- Sektionens ekonomi
Lunch 12 - 13
- Kampanjen gällande EU och sveriges ordförandeskap
- Kampanjen Fattigdom - en rättighetsfråga

Buss till Kihls gård (Hållplatsen för Graninge Stiftsgård) 15.08 (Buss 445), 15.14 (Buss 422) eller 15.38 (Buss 445) från hållplats Londonviadukten.

19.30 Middag på Graninge Stiftsgård


FÖRSLAG TILL DAGORDNING 13-14 JUNI

LÖRDAG 13 JUNI

1. MÖTET ÖPPNAS - INLEDNING 9.30 - 9.45
1.1 Fastställande av dagordningen
1.2 Val av justerare för mötet
1.3 Val av justerare och vice mötesordförande för kommande styrelsemöten [Förslag vice mötesordförande och justerare för styrelseåret 2009 -2010]
1.4 Protokoll från möte med sektionens styrelse den 24 samt 26 april 2009 [Möte med sektionens styrelse 24 april 2009] [Konstituerande möte med sektionens styrelse 26 april 2009]
1.5 Uppföljning av öppna beslut [Öppna beslut]

2. RAPPORTER 9.45 - 10.30
2.1 Rapport om per capsulambeslut [Per capsulam beslut]
2.2 Rapport från sekretariatet Mailas ut
2.3 Rapport från styrelsemedlemmar
2.4 Rapport från Amnestys Internationella Kommitté (AIK)
2.5 Rapport från Amnestyfonden

3. STYRELSENS ARBETE 2009-2010 10.30 – 12.00
3.1 Arbetsordningen Database 'STYRELSEN', View 'Alla per kategori', Document 'Arbetsordning för styrelsen av svenska sektionen av Amnesty International'
3.2 Styrelsens arbetsformer
3.3 Ansvarsområden inom styrelsen [Förslag till ansvarsfördelning inom styrelsen 2009-2010]
3.4 Distriktsansvar [Förslag till direktiv och fördelning av styrelseledamöters distriktsansvar 2009-2010]
3.5 Former för utvärdering

LUNCH 12.00 – 13.00

4. ÅRSMÖTET 2009 13.00-15.00
- Utvärdering av årsmötet i Lund 2010 Database 'STYRELSEN', View 'Alla per kategori', Document 'Utvärdering årsmötet 2009'
- Uppföljning av årsmötesbeslut [Uppföljning av årsmötesbeslut 2009]
- Tid och plats för årsmötet 2010 [Årsmötet 2010]

5. INFÖR ICM 15.00 – 18.00 (ICM-delegationen med per telefon)
- Rapport från IFM [Informell rapport från IFM (International Financial Meeting) I London 16-17 maj 2009]
- AIK:s bedömning av utvalda ICM-resolutioner 2009 [AIK:s bedömning av utvalda ICM-resolutioner 2009]
- Cirkulär 12, alla resolutioner [ICM - circulär 12]
- Diskussionsunderl ag beredningsgruppen "Our people" [Diskussionsunderlag inför ICM för beredningsgruppen ”Our People” (1 bilaga)]
- Position paper

MIDDAG 18.00 – 20.30


SÖNDAG 14 JUNI

6. SEKTIONENS ETAPPMÅL 09.30 – 10.30
- Etappmålsrapport, 1:a tertialet 2009 [Etappmål 2009 - rapport januari-april]

7. BUDGET 2009 OCH 2010 10.30-11.30
- Tertialrapport t o m april 2009 [Ekonomisk rapport för första tertialet 2009]
- Beslut om disponibla delar 2009 [Disponibelt efter beslut - junidelen]
- Direktiv för budgetarbetet 2010 [Direktiv för budgetarbetet 2010]

8. GRUPPERNAS REDOVISNING 11.30 – 12.00 [Gruppernas redovisning (reviderat 2009-06-10)]

LUNCH 12.00 – 13.00

9. FRIIS KVALITETSKOD 13.00 – 13.30 [Sektionens arbete med FRIIs kvalitetskod]

10. SEKTIONENS HANDLINGSPLAN 13.30 – 14.00 [Processen att ta fram en ny handlingsplan 2010-2016 i sektionen]
- Förslag om fördjupat bilateralt internationellt samarbete [Förslag om fördjupat bilateralt internationellt samarbete]

11. ÖVRIGA FRÅGOR 14.00 – 15.00
- Rekrytering av generalsekreterare på IS
- Styrelsesymposiet 28 - 29 augusti [Ideell arena - styrelsesymposium]
- Inför septembermötet
- Utvärdering av styrelsemötet [Utvärdering]

12. MÖTET AVSLUTAS


Anna Nilsdotter
Ordförande

Lise Bergh
Generalsekreterare