- Skriv ut
- Uppdaterad 19 Sep 2013
Program verksamhetsmötet 22 september 2012 Underlag till styrelsemöte 1-2 september 2012
Program för verksamhetsmötet 22 september 2012
13.15 Introduktion
Passet leds av styrelsen
- Välkomna
- Syftet med verksamhetsmötet
13.30 Redovisning uppdragsgruppen
Passet leds av en eller två representanter från uppdragsgruppen
- Redogörelse för uppdragsgruppens arbete
- Slutsatser/Rekommendationer
14.00 Kommande prioriteringar
Passet leds av styrelsen
- Vad betyder aktivism för vår kommande verksamhet?
- Om aktivism i handlingsplan, strategi och internationella styrdokument. Vart är vi på väg?
14.15 Diskussion
Dela upp i sex grupper, alla grupper bör ha minst:
- en styrelseledamot
- en distriktsaktiv
- en anställd (som kan svara på frågor om vad som görs etc)
- en medlem från uppdragsgruppen
Gruppen har en sedan tidigare utsedd ordförande samt en rapportör som tar anteckningar. Varje grupp får en fråga att besvara. Ordförande ansvarar för att diskussionerna inte hamnar på en för operativ nivå.
Efter 30 minuter slås de sex grupperna ihop till tre grupper. I den nya konstellationen får grupperna presentera sina idéer och får feedback från den andra gruppen. Varje grupp ska skriftligen rapportera i punktform tre rekommendationer. Rekommendationerna skrivs ner av en sedan tidigare utsedd rapportör.
Frågeställningar:
- Behöver sektionsstyrelsen ändra något (stadgar/årsmötesbeslut/plan) för att medlemmar ska kunna skapa mer aktivism?
- Hur skapas aktiva distrikt?
- Vilka grunder ska vi ge nya grupper för att de snabbt ska finna sitt engagemang? Temagrupp, landsgrupp, fångfall, centrala kampanjdagar
15.15 Redovisning gruppdiskussion
Rapportören i varje diskussionsgrupp lämnar in skrifliga rekommendationerna från gruppens diskussioner och de tre ihopslagna grupperna presenterar sina rekommendationer i storgrupp. Diskussionen leds av en ordförande och i samband med redovisningen kan andra grupper komma med kommentarer och förslag som nedtecknas av en sekreterare från sekretariatet. Styrelsen såväl som sekreterariatet ska få med sig tydliga rekommendationer utifrån gruppdiskussionerna.
16.15 Mötet avslutas