Ang möte mellan specialgrupperna och styrelsen Underlag till styrelsemöte 1-2 maj 1997

ROBERT HÅRDH
Malmtorgsgatan 20 A 1997-05-27
653 40 KARSTAD
Tel. 054/18 28 45 el.
070/718 41 72

STYRELSEN
AI Svenska sektionen

Angående möte mellan specialgrupperna och styrelsen

I fjol anhöll specialgrupperna om att en representant från varje specialgrupp skulle få närvara vid ett styrelsemöte, för att
på så sätt förbättra samarbetet/utbytet mellan specialgrupperna och styrelsen. Styrelsen föreslog dock att specialgrupperna skulle komma en i taget till styrelsens möten under 1997 och MEK/MSP-gruppen blev den första gruppen att inbjudas.

Då vi i specialgrupperna har kommit fram till att detta kommer att bli en utdragen process, föreslår vi nu att utgångsförslaget skall gälla - d v s att specialgrupperna ges en möjlighet att presentera sitt arbete genom att en representant från varje grupp närvarar vid ett styrelsemöte. Ett lämpligt datum vore det styrelsemöte som är tänkt att äga rum 27/9 -97 och vi har beräknat att det skulle behövas ungefär två timmar för presentation av grupperna och ev frågor.

Specialgrupperna är som följer: Aktionsgruppen mot dödstraff, Barngruppen, Fackliga gruppen, Hälso- och sjukvårdsgruppen, Juristgruppen, Policygruppen samt Arbetsgruppen för tortyrfrågor. Gruppen för homosexuella frågor tillkommer medan MEK/MSP-gruppen frånfaller, då denna grupp redan getts tillfälle att presentera sig för styrelsen.

Vi vore tacksamma om detta förslag går att genomföra och ser fram emot ett skyndsamt svar som kan skickas till undertecknad på ovanstående adress.

Med vänlig hälsningar

Robert Hårdh