Förslag till budget för Svenska Sektionens Årsmöte 2004 Underlag till styrelsemöte 1-2 december 2003

Från: Årsmötesarrangörerna 2004
Datum: 26 november 2003

Förslag till budget för Svenska Sektionens Årsmöte 2004

Nedan förslag är baserat på en offert som Stockholmsdistriktet har fått från Hallunda Folkets Hus. I skrivande stund letas med ljus och lykta efter en lokal som kan bli billigare, allra helst gratis. Men eftersom vi ännu inte fått besked baserar vi budgetförslaget på den lokal vi i dagsläget har bokad till ett redan nedförhandlat pris. Nedan priser är baserade på att vi lovat Folkets Hus att ha egen personal i viss utsträckning. Det ser vi inte som några problem. I bästa fall får vi ner matkostnaden ett par tior per person, får in kontanta bidrag på mer än 10.000:- samt blir fler än 300 mötesdeltagare. I värsta fall får vi inte bidrag vare sig i monetär form eller i form av saker samt att mötesdeltagandet blir lägre än budgeterat. Nedan förslag är den i vårt tycke mest realistiska budgeten.

Lokal (inkl teknik) 100.000:-
Mat/ person 400:-
(inkl två bufféluncher, en buffémiddag och en tvårättersmiddag)

Bidrag från företag (pengar) > 10.000:-

Bidrag från företag (saker) Blommor
Frukt
Mappar etc
Mineralvatten

Årsmötesavgift om 250 deltagare 350:-
Årsmötesavgift om 300 deltagare (målet) 300:-

Enligt instruktion fick kostnaden för mat och årsmötesavgift inte överstiga 800:-/ person. I ovan förslag är den maximala kostnaden för mat och årsmötesavgift 750:-/ person.

Årsmötesarrangörerna
Stockholmsdistriktet genom