Årsmöten:

1967

..Svenska sektionens årsmöte den 23 och 24 mars 1974 på Tylöhus, Halmstad

Sektionens vice ordförande, Malcolm Tigerschiöld, öppnar årsmötet med att konstatera att Thomas Hammarberg är sjuk och därför inte kan närvara.
Tigerschiöld konstaterar vidare att dödstraffet breder ut sig, fler avrättningar har ägt rum än under tidigare år. Dödsstraffet har återinförts i flera länder. Kampanjen mot tortyr samlade i Sverige 208 000 namnunderskrifter och det är nödvändigt att genom nya aktioner skapa en bred opinion mot tortyren. Det är heller ingen tvekan om att antalet politiska fångar har ökat internationellt. Därför behövs Amnesty International, därför krävs ett intensifierat arbete av dess medlemmar.

Gästerna från utlandet, Stephanie Grant från Londonsekretariatet samt representanter för de danska och norska sektionerna hälsas välkomna.

Val av ordförande
Valberedningen har föreslagit Bo Lindblom. Även Lennart Aspegren nomineras. Årsmötet väljer med överväldigande majorietet Bo Lindblom till svenska sektionens ordförande för verksamhetsåret

Val av styrelse
Efter sluten omröstning väljes: Ivar Asp, Lennart Aspegren, Nils Eriksson, Hans Göran Franck, Hans Grundin, Thomas Hammarberg, Lisbet Heidebäck, Rona Morän och Margaretah Rosén.

Efter sluten omröstning väljes: Catharina Stenberg, Gunnar Westman, Alec Klopstock, Göte Hector och Carl Axxel Elmqvist till styrelsesuppleanter.

Till revisorer väljes Gunnar Blomberg och Hans Michaeli. Till revisorssuppleanter väljes Bruno Morän och Ulf Andersson

Årsmötet beslutar att uppdra åt den nya styrelsen:
att företaga en översyn av sektionens stadgar och arbetsformer; att senast den 1 oktober 1974 utsända förslag på remiss till medlemmarna; att infordra svar på remissen senast den 1 december 1974; att snarasts informera i Gruppnytt om handläggningen av stadgefrågan.

Årsmötet beslutar att avgiften för medlemmar skall vara 50 kr för år 1975, dock att avgiften för medlem under 19 år och för pensionärer skall vara 25 kr för 1975,
att gruppavgiften skall vara 1 000 kr för 1975
att avgiften för månadskampanjen skall vara 50 kr för år 1975