Spring för Amnesty Underlag till styrelsemöte 1-2 juni 1999

Datum: 1999-06-09

"Spring för Amnesty"

Styrelsen fattade på marsmötet i år följande beslut om insamlingsprojektet "Spring för Amnesty":

att styrelsen fattar principbeslutet att satsa resurser om maximalt 300 00 kronor under 1999 i form av en projektanställning samt marknadsföringskostnader för projektet,

att dessa resurser tas från sektionens reserver,

att sekretariatet återkommer med preciserat underlag för slutgiltigt beslut senast på styrelsens möte i maj

På majmötet redogjordes muntligt för att projektet inte skulle bli av i den föreslagna formen. Anledningen till detta är att det vid ett möte i slutet av mars mellan Amnesty, Svenska Friidrottsförbundet och representanter för de största långloppsarrangörerna i Sverige framkom att Friidrottsförbundet och långloppsarrangörerna inte var överens om hur det föreslagna bidraget från startavgifterna till Amnesty skulle finansieras och vem som skulle stå för detta stöd. Fortsatta diskussioner gav vid handen att Amnesty inte kunde räkna med de föreslagna intäkterna från startavgifterna, vilket medförde att vårt intresse för projektet minskade betydligt. Det finns som vi ser det vissa möjligheter att genomföra aktiviteter runt de olika långloppen på lokal nivå, men vi ser ingen möjlighet att gå in med de centrala resurser vi föreslog styrelsen på marsmötet.

Förslag till beslut

att styrelsen återkallar beslutet från marsmötet avseende det föreslagna projektet "Spring för Amnesty"