Dagordning/beslutsunderlag junimötet 2012 Dagordning för möte 1-2 juni 2012

FÖRSLAG TILL DAGORDNING FÖR MÖTE MED SEKTIONENS STYRELSE 8–10 JUNI 2012

Tid: Fredag 8 juni - Söndag 10 juni
Plats: Sekretariatet (fredag) och Ljunglöfska Slottet (fredag kväll - söndag)
Ordförande: Sofia Halth
Vice mötesordförande: Michael Falk (väljs vid mötet)
Justerare: Kristina Lindquist (väljs vid mötet)

UTBILDNINGSDAG FREDAG 8 JUNI (preliminärt program)

11.00–16.00 Utbildning på sekretariatet
11.00 Organisation nationellt/internationellt
11.45 Lunch på Värdshuset
12.45 Sektionens ekonomi
13.45 Fundraising
14.30 Kampanjen Fattigdom - en rättighetsfråga
15.00 Fika med de anställda
15.15 Aktivism
16.00 Slut

18.00 Middag på Ljunglöfska Slottet i Bromma i Stockholm


FÖRSLAG TILL DAGORDNING 9-10 JUNI

LÖRDAG 9 JUNI

1. MÖTET ÖPPNAS - INLEDNING 9.00 – 9.30
1.1 Fastställande av dagordningen
1.2 Val av justerare och vice mötesordförande för kommande styrelsemöten [Förslag på vice mötesordförande och justerare]
1.3 Protokoll från möte med sektionens styrelse den 17-18 mars, 3-4 maj samt 6 maj 2012 [Protokoll marsmötet 2012] [Protkoll konstituerande mötet] [Protokoll majmötet 2012]
1.4 Uppföljning av öppna beslut [Öppna beslut]

2. RAPPORTER 9.30 – 10.30
2.1 Rapport om per capsulam-beslut
2.2 Rapport från sekretariatet (mailas ut)
2.3 Rapport från styrelsemedlemmar
2.4 Rapport från Amnestys Internationella Kommitté (AIK)
2.5 Rapport från Amnestyfonden
2.6 Rapport om sekretariatets arbetsmiljöenkät (mailas ut)

3. ÖKAD INFORMATION OM DE LÅNGSIKTIGA MEDLEMSSTRUKTURERNA 10.30 – 10.45 [Ökad information om de långsiktiga medlemsstrukturerna]

4. KVARTALSRAPPORT 1 2012, 10.45 – 11.00 [Ekonomisk rapport för första kvartalet 2012]

5. RISKHANTERING 11.00 – 12.00
- Riskanalys av sektionens verksamhet (mailas ut)
- Riskanalys av sektionens intäkter (mailas ut)

Lunch 12.00 – 13.00

6. BEREDNINGSFORM ÅRSMÖTET 2013 13.00 – 13.30 [Beredningsform för årsmötet 2013]

7. PRESENTATION UTREDNING AMNESTY PRESS 13.30 – 15.00 [Slutrapport utredning Amnesty Press]

Paus 15.00 – 15.30

8. STRATEGIN FÖR KOMMUNIKATION, TILLVÄXT OCH PÅVERKAN 15.30 – 16.15 [Första utkast på strategi för påverkan, kommunikation och tillväxt]

9. INFÖR VERKSAMHETSMÖTET 16.15 – 16.30 [Inför verksamhetsmötet 2012]

10. STYRELSENS ARBETE 2012-2013 16.30 – 18.00
10.1 Arbetsordningen Database 'STYRELSEN', View 'Alla per kategori', Document 'Arbetsordning för styrelsen i svenska sektionen av Amnesty International'
10.2 Jäv
10.3 Sekretess
10.4 Styrelsens arbetsformer
10.5 Ansvarsområden inom styrelsen [Ansvarsfördelning inom styrelsen]
10.6 Distriktsansvar [Distriktsansvar]
10.7 Utvärdering och feedback

Middag 18.00


SÖNDAG 10 JUNI

11. UTREDNING STYRELSENS ARBETSFORMER 09.00 – 09.30 [Process för utredning av styrelsens arbetsbörda och arbetsuppgifter]

12. ÅRSMÖTET 2012 09.30 – 10.45
- Utvärdering av årsmötet i Uppsala 2012 [Årsmötesutvärdering 2012]
- Uppföljning av årsmötesbeslut [Förslag på åtgärder årsmötesbeslut 2012]
- GK:s rapport Database 'STYRELSEN', View 'Alla per kategori', Document 'Granskningskommitténs rapport'

13. INFÖR CHAIRS FORUM 10.45 – 12.00
- Draft Agenda [Agenda Chairs Assembly]
- IEC Implemenation ICM 2011 decision 1 [IEC Report on implementation of ICM 2011 decision 1]
- Mapping IEC Strategy [Mapping IEC Strategy]
- Core Standards [Core Standards]
- Global Transition Programme for Europe [Global Transition Programme for Europe]
- Independent review of IEC (mailas ut)
- New forms of presence [New forms of presence]

Lunch 12.00 – 13.00

14. PROCESS FÖR REKRYTERING AV NY GENERALSEKRETERARE 13.00 – 13.45 [Rekryteringsprocess av ny generalsekreterare, steg 1]

15. FORTSATT HANTERING AV DEMOKRATIUTREDNINGEN 13.45 – 14.45 [Fortsatt hantering av demokratiutredningens rapport och förslag]

16. ÖVRIGA FRÅGOR 14.45 – 15.00

17. MÖTET AVSLUTAS 15.00

18. UTVÄRDERING 15.00 – 15.15