Dagordning/Beslutsunderlag 11-13 juni Dagordning för möte 1-2 juni 2010

FÖRSLAG TILL DAGORDNING FÖR MÖTE MED SEKTIONENS STYRELSE 11–13 JUNI 2010

Tid: Fredag 11 juni - Söndag 13 juni
Plats: Sekretariatet (fredag dag), Ljunglöfska Slottet, (fredag kväll - söndag)
Ordförande: Anna Nilsdotter
Vice mötesordförande: Lars Olsson
Justerare: Lisbeth Kohls

UTBILDNINGSDAG FREDAG 11 JUNI

11.00–15.15 Utbildning på sekretariatet
11.00 Sektionens ekonomi
12.00 Lunch
13.00 Fundraising
13.45 Val- och sommarkampanjen Väck Politikerna
14.30 Kampanjen Fattigdom - en rättighetsfråga
15.15 Slut

18.00 Middag på Ljunglöfska Slottet.


FÖRSLAG TILL DAGORDNING 12-13 JUNI

LÖRDAG 12 JUNI

1. MÖTET ÖPPNAS - INLEDNING 9.00 – 9.30
1.1 Fastställande av dagordningen
1.2 Val av justerare och vice mötesordförande för kommande styrelsemöten [Förslag på vice mötesordförande och justerare]
1.3 Protokoll från möte med sektionens styrelse den 6 maj samt 9 maj 2010 [Protkoll majmötet 2010] [Protkoll konstituerande mötet maj 2010]
1.4 Uppföljning av öppna beslut [Uppföljning av öppna beslut]

2. RAPPORTER 9.30 – 10.15
2.1 Rapport om per capsulam-beslut [Per capsulam-beslut]
2.2 Rapport från sekretariatet Mailas ut
2.3 Rapport från styrelsemedlemmar
2.4 Rapport från Amnestys Internationella Kommitté (AIK)
2.5 Rapport från Amnestyfonden

3. ÅRSMÖTET 2010 10.15 – 12.00
- Utvärdering av årsmötet i Stockholm 2010 [Utvärdering av årsmötet 2010] [Diskrimineringsombudens rapport från Amnestys årsmöte 2010]
- Uppföljning av årsmötesbeslut
- GK:s rapport [Granskningskommitténs rapport]

Lunch 12.00 – 13.00

4. STYRELSENS ARBETE 2009-2010 13.00 – 15.00
4.1 Arbetsordningen Database 'STYRELSEN', View 'Alla per kategori', Document 'Arbetsordning för styrelsen av svenska sektionen av Amnesty International'
4.2 Förtroendeuppdrag inom och utanför Amnesty [Hantering av jäv och/eller jävsliknande förhållanden]
4.3 Styrelsens arbetsformer
4.4 Ansvarsområden inom styrelsen [Förslag till ansvarsfördelning inom styrelsen 2010-2011]
4.5 Distriktsansvar [Förslag på distriktsansvar]
4.6 Utvärdering och feedback

5. UPPFÖLJNING BESLUT 10, ICM 2009: EXTERNA INTRESSENTER 15.00 – 15.30 [Direktiv för hur externa intressenter kan inkluderas i sektionens beslutsprocesser]

6. INFÖR CHAIRS FORUM 15.30-18.00 [Agenda Chairs Forum] [Svenska sektionens svar på IEC:s förslag om valsystem för ICM och CF] [Election system for international members REVISED]
- Internationellt arbete [Förslag på process och förberedelser inför ICM 2011]
- Global Governance [Global Governance]
- IEC Key Messages [IEC Key Messages]
- Frågor och svar till IEC

Middag 18.00


SÖNDAG 13 JUNI

7. RISKHANTERING 9.00 – 10.30
- Riskanalys av sektionens verksamhet [Arbetet med riskhantering]
- Riskanalys av sektionens intäkter

8. BUDGET 2010 OCH 2011 10.30 – 12.00
- Tertialrapport t o m april 2010 [Ekonomisk rapport för det första tertialet 2010]
- Beslut om disponibla delar 2010 [Disponibelt efter beslut - junidelen]
- Direktiv för budgetarbetet 2011 [Direktiv för budgetarbetet 2011]

Lunch 12.00 – 13.00

9. RAPPORT PLAN 2010-2011 13.00 – 14.45
- 1:a tertialet 2010 [Verksamhetsplanen 2010-2011, rapport 1:a tertialet januari - april 2010]

10. ÖVRIGA FRÅGOR 14.45 – 15.00

11. MÖTET AVSLUTAS