Bilaga 2: Fundraisingstrategins verksamhetsområden utifrån livscykeln för olika aktiviteter Underlag till styrelsemöte 1-2 september 2004

Till: Styrelsen
Från: Sekreteriatet/Fundraisingteamet
Datum: 8 oktober 2004


BILAGA 2: Fundraisingstrategins verksamhetsområden utifrån livscykeln för olika aktiviteter

Fundraisingstrategins verksamhetsområden utifrån livscykeln för olika aktiviteter
Introduktion (* ej startat) Utveckling Mognad Relansering Nedgång (* utfasat)
Basområden
1. Nyrekrytering Medlem-värvar-medlem Intresseanmälningar DM Återvärvning F2F Bilagor
F2F Internt* Prospektpåminnelser Nyvärvning avisering Medlem-rekommenderar-medlem MailBuskuponger*
Värva till 1000 Kuponger DM nyvärvning
2. Regelbundet givande Invärvning autogiro (föravisering) Avisering Almanackan*
TM Uppgradering Påminnelser
Uppgradering tackbrev Insamlingsbrev (Insamlingsbrev)
Månadsgåvan
Utvecklingsområden
1. Samarbeten Eldsjäl Företagssamarbeten Humanfonden Hjälpfonden
Sponsring Kollekter/ kyrkor Amnesty Supporter
Nätverk* Fackföreningar
Stiftelser*
2. Stora gåvor (enstaka gåvor) Stora gåvor Försäljning gåvobevis Gruppgåvor Försäljning*
Program för medelstora gåvor* Julkort
Testamenten Minnes- & högtidsgåvor
Stödområden
1. Kommunikation/ varumärkesvård i fundraisingsyfte Fundraising ism kampanj Grafiska profilen Insamlingsdagarna Annonsering/ mediautrymme
Events Amnestyveckan (Annonskampanjer)
2. Internet och teknikutveckling E-mail Direktbetalningar på internet Autogirotekniken Portaler*
Sms* Anmälningsformulär på internet
Gåvotelefon*
Webbsamarbeten*
Digital-TV*


[Bilaga 2_livscykel.xls]