Gruppers ekonomiska redovisning 2011 Underlag till styrelsemöte 1-2 maj 2012

Datum: 19 april 2012

Gruppers ekonomiska redovisning 2011

Sekretariatet har bedrivit ett omfattande arbete med att komma i kontakt med de grupper och distrikt som inte lämnat in sin ekonomiska redovisning för 2011, kontakten har skett via telefon och mail. Grupperna som inte skickat in sin redovisning har slutligen fått besked om att de kommer att förlora rätten att samla in pengar i Amnestys namn efter styrelsens beslut på mötet i maj.

Totalt har nu 99 av 108 enheter som ska redovisa bokslut (redovisningsgrupper och distrikt) lämnat in sin redovisning för året 2011.

Alla tretton redovisande distrikt har lämnat in redovisning. Skåne-Blekinge som upplöstes under 2011 har inkommit med sin ekonomiska redovisning för 2011, de har också överfört kvarvarande pengar till sektionens konto. De övriga fyra distrikt som är vilande har inte inkommit med ekonomisk redovisning, inte heller Örebrodistriktet som inte bedrev verksamhet under 2011.

Åtta grupper har inte inkommit med sin ekonomiska redovisning. De främsta anledningarna till att dessa inte har inkommit med sin redovisning är att gruppens verksamhet har legat nere under lång tid eller att gruppen de facto varit nedlagd utan sekretariatets vetskap.

De åtta grupperna är: 23, 47, 75, 144, 177, 236, U4 och U11.

Förslag till beslut

att grupperna 23, 47, 75, 144, 177, 236, U4 och U11 förlorar sin rätt att bedriva insamling i Amnestys namn.