Komplettering, ang. försäljningsverksamheten Underlag till styrelsemöte 1-2 maj 1997

Från: Sekretariatet/Hans Hagwall
Datum: 970505

Komplettering av förslag till Försäljninsverksamhet/aktivistcentra

Vid AU:s möte i april-97 önskades en komplettering kring vad försäljningsverksamheten hade för kostander/intäkter när verksamheten bedrev på sekretariatet .
Försäljningsverksamhet bedrevs fram tom -94 på sekretariatets distributionsavdelning och till viss del av andra enskilda enheter dock med ett gemensamt utgifts/intäktskonto. Kostnader såsom löner, lokaler, tele etc finns ej redovisade separat för denna verksamhet och ingår ej heller i nedastående siffror. Vidare är att inköpta varor direkt kostandsfördes(se 1992 där underskottet -21 722:- sannolikt berodde på att varor köptes in sent på året för att säljas året därpå). Som framgår av tabellen nedan är det därför ej särskilt lämpligt att använda siffrorna som underlag för ett kompletterande beslut.

Förslag till beslut
Sekretariatet föreslår att styrelsen beslutar godkänna de förslag till Försäljningsverksamhet/ aktivistcentra som presenterades vid AU:s möte i april-97 då något relevant bakgrundmaterial
kring kostnader och intäkter ej är möjligt att presentera.

Försäljning 1987- 1996

År Intäkter Kostnader Resultat