____________________________________________________________________________________________

Kallelse till årsmötet 2001

KALLELSE

Till alla medlemmar i svenska sektionen av Amnesty International.
Du är välkommen till
ÅRSMÖTET som äger rum den 4-6 maj 2001 i Visby.

Årsmötet 2001 kommer att behandla en rad frågor som radikalt kan förändra Amnestys framtida inriktning och organisation. Du inbjuds härmed att diskutera och besluta om föreslagna ändringar av vårt åtagande och rörelsens demokratiska strukturer.

Anmälan
Du anmäler dig genom att rekvirera en anmälningsblankett från sekretariatet (tel: 08-729 02 00; e-post: [email protected]) eller direkt på nätet (www2.amnesty.se/gotland.nsf). Uppgifter om kostnader för tillkommande måltider, boende- respektive resealternativ framgår på anmälningsblanketten. När Du anmält dig får Du en faktura från DESTINATION GOTLAND, som arrangerar resor och boende. Fakturan kommer att innefatta kostnader för såväl rese- och boendealternativ och den obligatoriska årsmötesavgiften till sektionen, som för 2001 är 175 kr. Anmälan skall ske senast den 1 mars. Anmälan till årsmötet är bindande.

Om vid sista anmälningsdag, den 1 mars, fler anmält sig till årsmötet än som av praktiska skäl kan beredas plats, ges tidigare anmälda förtur framför senare anmälda. En deltagare från varje grupp garanteras dock plats under förutsättning att anmälan skett senast den 1 mars (se stadgarna, punkt 8.2).

Deltagare i årsmötet kan vända sig till sin lokala amnestygrupp eller till sitt distrikt för information om subvention av årsmöteskostnaden.

Tid och plats
Tid: Fredagen den 4 maj kl 10.00 till söndagen den 6 maj kl 15.00.
Plats: Borgens konferensanläggning, Visby

Motioner
Du kan ställa förslag till årsmötet i form av motioner. Motioner skall vara sekretariatet tillhanda senast den
23 februari 2001. Adress: Amnesty International, Box 23 400, 104 35 Stockholm, märk kuvertet "Motion". Du kan även skicka e-post till [email protected]. Ange tydligt att det rör sig om motion till årsmötet.

Nomineringar
Du kan nominera personer till sektionens kassör, sektionens styrelse, Amnestyfondens styrelse, revisorer, granskningskommittén och valberedningen. Nomineringar ska vara valberedningen tillhanda senast den
28 februari 2001 om de ska hinna beaktas av valberedningen och finnas med i årsmöteshandlingarna. Adress: Amnesty International, svenska sektionen, Box 23 400, 104 35 STOCKHOLM. Märk kuvertet: "Valberedningen". Du kan även skicka e-post till [email protected]. Ange tydligt att det rör sig om nominering till valberedningen. Nomineringar behöver inte gå via valberedning och kan göras fram till tidpunkt som uppges i början av årsmötet.

Medlemskap
För att delta i årsmötet måste Du ha betalat medlemsavgift i sektionen 2000 eller 2001. Avgiften ska vara betald senast den 1 mars 2001.

Årsmöteshandlingar
Styrelsens verksamhetsberättelse, bokslut och revisionsberättelse kommer att publiceras i Amnesty Press senast vecka 13. Övriga årsmöteshandlingar skickas senast vecka 13 i ett exemplar till amnestygrupper, distriktsombud, samordnings- och specialgrupper samt till årsmötesdeltagarna. Övriga medlemmar kan utan kostnad beställa handlingarna från sekretariatet. Ombud: De amnestygrupper som tänker delta i årsmötet uppmanas att utse ombud för gruppen (se stadgarna, punkt 8.5). Ombudet ska ta med fullmakt från gruppen till årsmötet.

Information kan erhållas av
Vivi Steinmark, tel: 0498-22 12 10, e-post: [email protected]
Eigun Olsson, tel: 0498-24 41 92, e-post:[email protected]
Sekretariatet tel: 08-729 02 00, e-post: [email protected]

VÄLKOMMEN TILL ÅRSMÖTET 2001!
Styrelsen, svenska sektionen och Amnestygrupperna på Gotland.

Skapat av : Tessi FickendeyIndex: ORG 50/001/2001Kategori: Organisation - Årsmöten - Inför
Ändrat: 2001-02-02År: 2001Status: Medlem