Distrikt 03

105 000 kr
305 000 kr

Mål 1:
De 8 väl fungerande gruppema har aktivt deltagit i kampanjarbetet. Någon formell organisation inom distriktet finns inte. Kontakter mellan grupperna sker via telefon, post och vid distriktsmöten. Gemensamma aktioner genomförs inom Halmstadgrupperna. Internutbildning i grupperna sker kontinuerligt.
I år har två distriktsmöten hållits. På vårmötet i Laholm var temat tortyr. Flyktingar som varit utsatta för tortyr var med och berättade. På höstmötet i Halmstad berättade Bo Lindblom om rådsmötet i Ljubljana
Kontakten med lokal-media har varit mycket bra. Många artiklar har skrivits. Även inslag i lokalradio och-TV har förekommit.
Samverkan med andra organisationer gjordes inför den femte i tolfte. Apellmöte hölls i Falkenberg och Varberg. Laholm fortsätter för 4:e året i rad sitt samarbete inom SAMFI.
Hoppets helg uppmärksammades överallt i distriktet. I Varberg på fästningen genom teater och brevskrivande. Halmstadgrupperna hade manifestation i centrum. Laholm inbjöd olika invandrar/flyktinggrupper att prata, över 130 personer deltog.
Utskick av pådragets brev samordnas inom distriktet tack vare Siv Eriksson. Blixtaktioner direktplockas från datanätet.
Satsningar på information till ungdomar pågår på flera orter genom att grupperna går ut skolor och deltar i konfirmationsundervisningen.
Pådraget görs i Laholm under ledning av Birte Lindblom.

Mål 2:
Visst samarbete har skett med grupper i andra länder vid dubbeladoption av fångar.

Mål 3.
Distriktet är ekonomiskt stabilt och står för 22% av det som grupperna i Sverige lämnar till sektionen. Insamlingsarbetet bedrivs genom bössinsamlingar. Dessutom har grupperna stödjande som ger pengar och bidrag i form av saker/böcker för försäljning. Kollekt från kyrkor har inkommit. Den största inkomstkällan är Halmstadgruppernas affär Byring & Bråte som hade en årsomsättning på 914 000 kr, tack vare en fantastisk personal, som naturligtvis arbetar helt ideellt.

____________________________________________________________________________________________

Skapat av : Sven BodinIndex: ORG 50/003/1996Kategori: Organisation - Årsmöten - Inför
Ändrat: 98-01-05År: 1996Status: Medlem