____________________________________________________________________________________________

Välkomstbrev till årsmötesdeltagare

Till:
Årsmötesdeltagare, arbetsgrupper,
samordnare, specialgrupper, distriktsombud

Välkommen på årsmöte i Västerås den 19-20 april 2008!

Nu är det snart dags för svenska Amnestys årsmöte. Lördagen den 19 april samlas vi på Mälardalens Högskola, nära Västerås centrum och på gångavstånd till buss- och tågstation. Årsmötet inleds kl 09.30 lördag den 19 april och avslutas kl 16.30 söndag den 20 april.

För dem av er som av praktiska skäl anländer redan under fredagkvällen den 18 april anordnas under lediga former ett frivilligt introduktionsmöte till hur ett årsmöte fungerar, kl 19.00-20.30 i årsmöteslokalerna.

Centrala teman under årsmötet kommer att vara ”Human Dignity” och ”ETT Amnesty”. Dessa ämnen kommer att behandlas i anföranden och i ett panelsamtal samt i diskussioner på ett speciellt Amnestykafé. På årsmötet kommer motioner från grupper och medlemmar samt förslag från styrelsen att behandlas i beredningsgrupper och i plenum. Under lördag kväll arrangeras spännande seminarier kring ämnen som mångfald, kampanjen om Human Dignity, information om sommarturné 2008, Amnestys nästa handlingsplan, samt kring Amnestys EU-arbete.

Val av sektionsstyrelse, Amnestyfondens styrelse, Granskningskommitté och valberedning ska genomföras och i år ska också en ny ordförande för sektionsstyrelsen utses. Tyvärr saknas distriktsombudens förslag till valberedning i häftet, men de har lovat att inkomma med detta vid årsmötet.

Mer information kommer också i utskicket från arrangörerna i Västerås, där du som årsmötesdeltagare även får viktiga praktiska upplysningar. Det utskicket skickas ut lite närmare årsmötet.

Håll även utkik på medlemssidorna på webben, vår så kallade årsmötessajt, där det finns mer information om vad som händer på årsmötet. Sidan uppdateras kontinuerligt.

Varmt välkommen till årsmötet 2008 i Västerås!

Vänliga hälsningar,

Lise Bergh,
Generalsekreterare

I detta utskick bifogas:

- Förslag till dagordning
- Motioner och förslag
- Årsmöteshandbok, förslag till arbetsordning, förklaringar, stadgar för svenska sektionen
- Gruppomröstningsblankett
- Valberedningens förslag samt övriga nomineringar, DO:s förslag till valberedning
- Granskningskommitténs rapport
- Årsredovisning 2007 för svenska sektionen, inklusive verksamhetsberättelse och revisionsberättelse
- Amnestyfonden: stadgar, årsredovisning och verksamhetsberättelse 2007 samt revisionsberättelse