____________________________________________________________________________________________

Kallelse till årsmötet 2014

Tid och plats
9-11 maj 2014 i Malmö, på hotell Scandic Triangeln. Årsmötet inleds kl 15.00 på fredagen och avslutas kl 15.30 på söndagen.

Anmälan
Anmälan sker genom inbetalning av årsmötesavgiften på sektionens 90-konto senast den 7 april 2014. En administrativ avgift på 100 kronor kommer att debiteras anmälningar som inkommer senare än den 7 april.
Alla som ska delta i förhandlingarna (yttrande- och rösträtt) måste enligt stadgarna betala årsmötesavgift. Anmälan till årsmötet är bindande. Om du avanmäler dig senast den 7 april 2014 får du tillbaka erlagd avgift. Om vid sista anmälningsdag, den 7 april, fler anmält sig till årsmötet än som av praktiska skäl kan beredas plats, ges tidigare anmälda förtur framför senare anmälda.

Årsmötesavgift
100 kr, vilket är samma avgift som tidigare år.

Matkostnader och boendealternativ
Scandic Triangeln erbjuder förutom lokal även mat och boende. Därför kommer ett av de paket som årsmötesdeltagarna kan köpa att inkludera boende. Båda paketen är subventionerade av sektionen. Köp av paket sker i samband med betalning av årsmötesavgift, senast 7 april 2014.
Boendepaket: All mat under årsmötet plus boende två nätter (fre-sön) i del i dubbelrum. Detta alternativ kostar 1600 kronor. Årsmötesavgift tillkommer.
Matpaket: Luncher och middagar under årsmötet. Detta alternativ kostar 600 kronor. Årsmötesavgift tillkommer.

Motioner
Motioner ska ha inkommit senast den 28 februari 2014. De skickas till [email protected] eller till Viktor Rasch, Amnesty International, Box 4719, 116 92 Stockholm. Hör av dig om du behöver hjälp med hur du skriver en motion på bästa sätt. Information om motionsskrivande finns också här.

Nomineringar
Nomineringar ska vara valberedningen tillhanda senast den 28 februari 2014 för att kunna komma med i årsmötesutskicket. (Nomineringar är till: sektionens ordförande, sektionens styrelse, Amnestyfondens styrelse, revisorer, granskningskommittén och valberedningen).
Kontakta valberedningen via e-post för frågor eller nomineringar på: [email protected]
Även valberedningen behöver väljas, och för att nominera ledamöter till valberedningen kontakta sammankallande för valberedningens valberedning, Åsa Jacobs:[email protected]

Medlemskap
För att delta i årsmötet måste man ha betalat medlemsavgift i sektionen 2013 eller 2014. Avgiften ska vara betald senast den 7 april 2014.

Årsmöteshandlingar
Styrelsens verksamhetsberättelse, bokslut och revisionsberättelse kommer senast vecka 15 att publiceras på www.amnesty.se. Övriga årsmöteshandlingar skickas samtidigt ut via e-post till Amnestygrupper, distriktsombud, samordnings- och specialgrupper, samt via post till årsmötesdeltagarna. Övriga medlemmar kan utan kostnad beställa handlingarna från sekretariatet.

Reseersättning
Deltagare vid årsmötet ska i första hand vända sig till sin lokala Amnestygrupp eller sitt distrikt för information om eventuell reseersättning. En viss reseersättning kan också erhållas från sektionen för resekostnader som överstiger 500 kr. Bidraget avser då den överskjutande delen, dock maximalt upp till 1 500 kr. Pengarna betalas ut i efterhand mot uppvisande av kvitto. En förutsättning för att erhålla reseersättning är att årsmötesavgiften har erlagts inom föreskriven tid. Kontakta sekretariatet på [email protected] om du har frågor.

Tillgänglighet
Lokalerna är utrustade med hissar och hörselslinga. Vissa seminarier och anföranden som hålls på annat språk än svenska kommer att tolkas. Har du behov av särskilda hjälpmedel? Hör då av dig på [email protected] eller 08-729 02 06.

Sociala medier
På Facebook finns årsmötet som ett evenemang under Amnesty International Sverige. Det går även att följa årsmötet på Twitter. Använd hashtagen #amnestyarsmote när du själv twittrar och lägger upp bilder på Instagram. Information, bilder och videos från förberedelsearbetet och själva årsmötet kommer att läggas upp på årsmötesbloggen. Dessutom kommer delar av årsmötet att kunna följas via livesändning på medlemsidorna.

Betalning
Betalning kan göras via anmälningsformuläret med ditt bankkort eller via PlusGiro 90 00 72-0 Amnesty International. Då ska du ange följande i meddelandefältet:
- Skriv ÅM2014.
- Namn, adress, e-postadress och telefonnummer.
- Ev. grupptillhörighet.
- Ev. önskemål om mat (vegan, allergi etc).
Observera att vegetarisk mat är standard under årsmötet.
- Ev. önskemål om rumsindelning.
- Ev. övriga upplysningar.

Om du inte redan betalat din medlemsavgift för i år kan du även göra detta samtidigt. Observera att denna möjlighet försvinner efter den 7 april.

Kontakt
Är det något du undrar över, något som är otydligt eller något vi kan hjälpa dig med så kontakta sekretariatet på [email protected]
Är du intresserad av att hjälpa till på plats i Malmö? Hör då av dig till [email protected]

Varmt välkomna önskar sektionsstyrelsen och Malmögrupperna!

Skapat av : Viktor RaschIndex: ORG 50/001/2014Kategori: Organisation - Årsmöten - Inför
Ändrat: 2014-04-09År: 2014Status: