____________________________________________________________________________________________

Intern MR-konferens - Lördag 8 maj, kl. 9.00 - 13.00
Amnestys åtagande och den internationella handlingsplanen (ISP)

INTERN MR-KONFERENS - LÖRDAG 8 MAJ, KL. 9.00-13.00
AMNESTYS ÅTAGANDE OCH DEN INTERNATIONELLA HANDLINGSPLANEN (ISP)

Vad är Amnesty? Och vad ska Amnesty bli? Amnesty har sedan organisationen bildades 1961 förändrats. Vårt åtagande har utvidgats och våra arbetsmetoder utvecklats. Diskussionerna om Amnestys roll har varit, och är, intensiva. Vår organisation står inför avgörande beslut och åsikterna går isär på många punkter.

Under lördagsförmiddagen kommer vi att diskutera åtagandets utveckling under de senaste åren och i framtiden. Vi kommer också att diskutera den internationella handlingsplanen. Diskussionerna kommer att inledas med anföranden av medlemmar ur Amnesty Internationals permanenta mandatkommitté (SCM) och sektionsstyrelsen.

• David Matas, Kanada, berättar om åtagandets utveckling sedan 1991 och presenterar mandatöversynens delrapport.
  • Christian Gräslund från sektionsstyrelsen presenterar svenska sektionens synpunkter på mandatöversynen och den internationella handlingsplanen.
  • Tokio Sugita, Japan, talar om Amnesty och väpnade konflikter

Underlag för diskussionerna skickades ut med årsmöteshandlingarna och ett kompletterande underlag finns i detta utskick. Läs igenom dessa dokument och förbered gärna frågor och inlägg i debatten.

Skapat av : Anette HolmquistIndex: ORG 50/012/1999Kategori: Organisation - Årsmöten - Inför
Ändrat: 99-04-23År: 1999Status: Medlem