____________________________________________________________________________________________

Kallelse till årsmöte 2008

Kallelse till årsmötet 2008

Till: Amnestys medlemmar
Från: Styrelsen
Datum: 9 januari 2008

Till alla medlemmar i svenka sektionen av Amnesty International.
Du är välkommen till
ÅRSMÖTET som äger rum den 19-20 april 2008 i Västerås.

Anmälan till årsmötet är bindande. Avgiften sätts in enligt alternativ 1-2,
senast den 14 mars 2008, på postgiro 90 00 72-0 Amnesty International. Skriv ÅRSMÖTE 2008 på talongen. En administrativ avgift på SEK 100:- kommer att debiteras sent inkomna årsmötesanmälningar, dvs anmälningar som inkommer senare än den 14 mars 2008.

OBS!
På inbetalningen skall anges:
* Namn, adress och telefonnummer
* Ev. grupptillhörighet
* Ev. önskemål om mat (allergi, kött, vegan alt. etc) Arrangörerna har valt att servera vegetarisk mat som bas - inkl. ägg och mjölkprodukter och motiverar detta på följande sätt: "Det blir ett tillfälle att vara nyfiken och prova vegetarisk mat, med tanke på att vi i framtiden kanske bör spara på jordens resurser genom mindre köttätande." Det kommer självklart att finnas alternativ med köttillägg för den som föredrar det. Ange då kött som specialkost.
* Ev. övriga upplysningar

Om du återtar anmälan senast den 14 mars 2008 får du tillbaka erlagd avgift. Om vid sista anmälningsdag, den 14 mars, fler anmält sig till årsmötet än som av praktiska skäl kan beredas plats, ges tidigare anmälda förtur framför senare anmälda. En deltagare från varje arbetsgrupp garanteras dock plats under förutsättning att anmälan skett senast den 14 mars (se stadgarna, punkt 9.2).

Tid och plats

Tid: Lördag den 19 april kl 09.30 till söndagen den 20 april kl 16.30.

Plats: Mälardalens Högskola, Högskoleplan 1, Västerås

Kostnader

Alla medlemmar som skall delta i förhandlingarna (yttrande- och rösträtt) måste enligt stadgan betala årsmötesavgift, oavsett ålder.
Årsmötesavgiften är 125 kr.

Alt 1: 125:- /person – endast årsmötesavgift (åa)
Alt 2: 425:- /person – årsmötesavgift + mat

Maten under årsmötet kostar 300 kr och inkluderar två luncher och en middag. Enstaka måltider kan ej beställas.

Boende
Årsmötesdeltagarna måste själva ordna med sitt boende.

*Hotell
Det arrangerande distriktet rekommenderar www.hotellarkad.se, e-post: [email protected], tel: 021- 12 04 80 samt www.hotellvasteras.se e-post: [email protected], tel: 021-18 03 30. Båda hotellen ligger på ca 10 minuters gångavstånd högskolan. Nämn att du ska vara med på Amnestys årsmöte.

*Vandrarhem
Vandrarhemmet Lövudden beläget ca 5 km utanför stan, tel: 021 – 18 52 30. Pga avstånd och pris inget förbokat.

*Gratis boende i privata hem. Kontakta Kerstin Ånevall Lind på tel: 021-14 28 78, 070-52 10 332

Motioner

Du kan ställa förslag till årsmötet i form av motioner. Motioner skall vara sekretariatet tillhanda senast den
8 februari 2008. Helst per e-post till [email protected]eller per brev till: Amnesty International, Att: Fredrik Mattsson, Box 4719, 116 92 Stockholm. Ange tydligt att det rör sig om en motion till årsmötet 2008.

Nomineringar

Du kan nominera personer till sektionens ordförande, sektionens styrelse, Amnestyfondens styrelse, revisorer, granskningskommittén och valberedningen. Nomineringar ska vara valberedningen tillhanda senast den 8 februari 2008 om de ska hinna beaktas av valberedningen och finnas med i årsmöteshandlingarna. Per e-post till: [email protected] eller brev: Amnesty International, svenska sektionen, Box 4719, 116 92 STOCKHOLM. Ange tydligt att det rör sig om nominering till valberedningen.
Nomineringar behöver inte gå via valberedning och kan göras fram till tidpunkt som uppges i början av årsmötet.

Medlemskap

För att delta i årsmötet måste Du ha betalat medlemsavgift i sektionen 2007 eller 2008.

Avgiften ska vara betald senast den 14 mars 2008.

Årsmöteshandlingar

Styrelsens verksamhetsberättelse, bokslut och revisionsberättelse kommer att publiceras på svenska Amnestys hemsida www.amnesty.se senast vecka 12. Årsmöteshandlingarna skickas senast vecka 12 i ett exemplar till Amnestygrupper, distriktsombud, samordnings- och specialgrupper samt till årsmötesdeltagarna. Övriga medlemmar kan utan kostnad beställa handlingarna från sekretariatet eller själva ladda ner dem från medlemssidorna via www.amnesty.se. Ombud: De Amnestygrupper som tänker delta i årsmötet uppmanas att utse ombud för gruppen (se stadgarna, punkt 9.5). Ombudet ska ta med fullmakt från gruppen till årsmötet.

Reseersättning

Deltagare i årsmötet kan vända sig till sin lokala Amnestygrupp eller till sitt distrikt för information om eventuell reseersättning. En viss reseersättning kan också erhållas från sektionen för resekostnader som överstiger 750 kr där bidraget avser den överskjutande delen, dock maximalt upp till 1500 kr. Pengarna betalas ut i efterhand mot uppvisande av kvitto. En förutsättning för att erhålla reseersättning är att årsmötesavgiften har erlagts inom föreskriven tid.

Information kan erhållas av

Västerås,
Tone Alin, e-post:[email protected], tel: 073-999 32 65
Sekretariatet, tel: 08-729 02 00, e-post:

Hör av dig till sekretariatet om du har behov av särskilda hjälpmedel.

VÄLKOMMEN TILL ÅRSMÖTET 2008!

Styrelsen, svenska sektionen och Mälardalsdistriktet

Kallelse_till_arsmotet_2008.pdf

Skapat av : Fredrik MattssonIndex: ORG 50/001/2008Kategori: Organisation - Årsmöten - Inför
Ändrat: 2008-01-31År: 2008Status: Medlem