Distrikt 07

Ek. bidrag Amnestyfonden
8 334 kr
6 500 kr

Under året har de tidigare distriktsombuden Tina Herthnek och Ingvar Orrhage flyttat från länet. Under hösten har därför undertecknad fungerat som tillförordnat distriktsombud.
Ett distriktsmöte har hållits, i Skara 18/3-19/3. Ca 35 personer deltog. Mötet var mycket lyckat. Gäster var Anita Klum och Bo Lindblom. Flyktingfrågan diskuterades. Ylva Arvidsson från Tibro berättade om ungdomsarbetet i sektionen (ACU). Vi började diskutera bildandet av en sorts distriktsstyrelse och utsåg Conny Mederius, Skara, till kassör.
Amnesty har varit representerat i TV Skaraborg där Ylva A. höll en mycket bra intervju med den kände komikern Mats Ljung som är Amnestymedlem. Hoppets helg-kampanjen gav åtskilliga nya medlennnar och skall följas upp under 1996.
Ett planerat distriktsmöte i Falköping i november fick skjutas upp till januari 1996 på grund av snöstorm.
Ovan nämnda svårigheter har gjort att distriktsarbetet gått på sparlåga andra halvåret. Förutsättningarna är emellertid goda för att vi under 1996 ska kunna få fart på det. Skaraborg är ett litet distrikt till ytan och vi har en ganska bra "distriktskänsla" sedan gammalt. Antalet grupper är 10, som förra året.
I flera av grupperna finns mycket aktiva ungdomsgrupper.

Peter Nässén
Distriktsombud

____________________________________________________________________________________________

Skapat av : Sven BodinIndex: ORG 50/003/1996Kategori: Organisation - Årsmöten - Inför