____________________________________________________________________________________________

Välkomstbrev till årsmötesdeltagare

Till årsmötesdeltagare,
arbetsgrupper,
samordning- och specialgrupper,
distriktsombud

Välkomna till årsmöte och mr-konferens i Ljungskile 3-5 maj 2002

Nu är det snart dags för svenska Amnestys andra kombinerade årsmöte och mr-konferens. Fredagen den 3 maj samlas vi på Ljungskile folkhögskola till en helg med fokus på aktivism och framtidens Amnesty. Utöver sedvanlig årsmötesformalia kommer du under två dagar att kunna delta i en mängd seminarier om aktivistarbete samt lyssna på föredrag om Amnestys nya åtagande och kampanjarbetet i framtiden. En närmare presentation av seminarierna och de inbjudna föredragshållarna bifogas i mötesarrangörernas utskick i april.

Årsmötet/mr-konferensen inleds klockan 15.00 fredag den 3 maj och avslutas klockan 15.00 söndag den 5 maj. I vanlig ordning kommer olika möten med distriktsombud, samordnare, specialgrupper samt flyktingombud att hållas i anslutning till mötet. Ett s k nybörjarmöte planeras den 3 maj kl 14.00 , då vi i stora drag går igenom hur årsmötet/mr-konferensen går till.

Bifogat detta utskick finner ni en rad underlag som rör själva årsmötet/mr-konferensen, dessutom bifogas dokumentet Vägledning för tolkning av AI:s internationella riktlinjer för indirekt statligt stöd. Sektionsstyrelsen kommer att anta riktlinjer för indirekt statligt stöd och synpunkter och kommentarer på detta kan framföras direkt till styrelsen eller på de olika mötena i anslutning till årsmötet/mr-konferensen.

Ni som anmält er till årsmötet/mr-konferensen får information om inkvartering direkt från mötesarrangörerna i Ljungskile i april.

Varmt välkomna till årsmötet och mr-konferensen!

Vänliga hälsningar,

Dan Grundin
tf Generalsekreterare

I detta utskick bifogas:
- Dagordning, Valberedningens förslag
- Granskningskommitténs rapport
- Årsmöteshandbok, Förslag till arbetsordning, Stadgar för svenska sektionen, Förklaringar
- Stadgar för svenska Amnestyfonden
- Vägledning för tolkning av AI:s internationella riktlinjer för indirekt statligt stöd
- Gruppomröstningsblankett

Skapat av : Tessi FickendeyIndex: ORG 50/011/2002Kategori: Organisation - Årsmöten - Inför
Ändrat: 2002-03-18År: 2002Status: Medlem