Distrikt 05

Ek. bidrag Amnestyfonden
40 998 kr
9 877 kr

Distriktet har 13 grupper där två grupper är vilande just nu. Endast tre grupper har skickat in verksamhetsberättelse. Distriktsmötet på vårern fick ställas in pga för få anmälda. Vid mötet på hösten deltog sex grupper. Ca hälften av grupperna var representerade på årssmötet i Borlänge och distriktet var med på budgetmötet.

En grupp-medlem har gått gruppsekreterarkurs. En grupp ungdomar har bildat. ungdomssgruppern "119 unga". Distriktets ungdomar finns sedan flera år på Hultsfredsfestivalen där de har försäljning och bössinsamling.

Två grupper har haft möte med samordnaren för Myanmar. Gruppen i Hovmantorp har ordnat två konserter, varav en tillsammans med grupperna i Växjö och Alvesta. Flertalet grupper har deltagit i auktioner för Indonesien, Sudan, Rwanda, Kenya, fd Jugoslavien och Kvinnokampanjen.

Övrigt utåtriktat arbete har varit bössinsamlingar, insändare i tidningar, utställningar på bibliotek, föreläsning på int. kvinnodagen, 5 i 12-rörelsen, glögg och brevskrivning på Hoppets dag, julmarknad, Ölands dagarna, medverkan vid filmen "Skuggan över Rangoon" och vid internationell fest i Kalmar.

____________________________________________________________________________________________

Skapat av : Sven BodinIndex: ORG 50/003/1996Kategori: Organisation - Årsmöten - Inför
Ändrat: 98-01-05År: 1996Status: Medlem